מנוע ה-1,000 סמ"ק החדש של קונצרן פולקסווגן, שכבר הספקנו לפגוש לאחרונה באודי A1 ובסיאט איביזה, מוצא את דרכו למכונית הכי חשובה של הקבוצה בישראל: סקודה אוקטביה. ואם חשבנו שהיה מסובך לשכנע את הישראלים לעבור למנועי 1,200 סמ"ק, נראה שבפניו של היבואן ניצבת כעת משימה לא פחות קשה.
המנוע החדש של סקודה אוקטביה, בנפח 999 סמ"ק ליתר דיוק, מצויד כמובן במגדש טורבו ומפיק הספק של 115 כ"ס - 5 סוסים יותר ממנוע ה-1,200 הנוכחי. נתון המומנט השתפר משמעותית, מ-17.8 ל-20.4 קג"מ - מה שמניב בהתאם שיפור בביצועים ובתצרוכת הדלק. אם האוקטביה 1,200 האיצה ל-100 קמ"ש בתוך 10.3 שניות, הגרסה עם המנוע החדש עוצרת את השעון על 10 שניות בדיוק. המהירות המרבית עלתה מ-199 ל-202 קמ"ש, וצריכת הדלק השתפרה מ-20.8 ל-22.2 ק"מ לליטר. הנתונים מתייחסים לגרסה שתהיה רלוונטית אלינו, 5 דלתות עם תיבת הילוכים DSG - אך המנוע החדש יהיה זמין גם בגרסאות הידניות (באירופה) וכן בגרסת הסטיישן.
בנוסף, תשולב לראשונה באוקטביה מערכת ה-DCC (Dynamic Chassis Control) המאפשרת שליטה על קשיחות בולמי הזעזועים ומערכת ההיגוי. המערכת, שמוכרת מדגמי הסופרב, מאפשרת בחירה בין מצבי "נוחות", "ספורט" ומצב ביניים, כאשר לראשונה תוכל המערכת לעבור באופן אוטומטי למצב הספורטיבי כאשר היא מזהה תמרון חירום. המערכת תוצע כאופציה באוקטביה ממנועי ה-1.4 ליטר ומעלה.
צפייה בתוכן סקודה אוקטביה מקבלת מנוע 1,000 סמ"ק
דגמי 2017 של האוקטביה יקבלו גם מספר תוספות אבזור ייחודיות, בהן מסנן אלרגנים למערכת המיזוג, שטיפה למצלמת הרוורס, מטריה המותקנת מתחת למושב הנוסע ויחידת טעינה אלחוטית למכשירים סלולאריים המשמשת גם כמגבר קליטה.
מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, נמסר ל-iCar כי כרגע לא ידוע מתי יחל שיווקה של גרסת ה-1,000 סמ"ק החדשה בישראל, וכי הנושא נמצא בבדיקה מול היצרן.
כאן מה שקובע זה גודל נפח המנוע, כלומר "ביזבוז" האנרגיה, שהמנוע הקטן חוסך לעצמו. אז בתל הביב, או בשרון זה בסדר. אבל בירושלים, חיפה בגליל וכו', בוודאי בנסיעות ארוכות, צריך יהיה לעמוד-על-הברקסים רוב הזמן, כי הורדת הילוך בירידה לא תבלום את הרכב.
פעם הייתה אגדה שצריך לבלום בעזרת המנוע. לגבי משאיות בירידה לסדום זה היה אפילו נכון. אבל היום , כאשר ברוב המכוניות יש בלמי דיסק , לפעמים מאוורר , אין צורך לבזבז את המנוע שעולה הרבה יותר מהבלמים. תוריד שלושה הילוכים בירידה ותשמע איך המנוע המסכן צורח. לא חבל?